Garantie en Klachten
Garantie
Tenzij anders vermeld, bieden we een garantie van 1 maand op productie- en/of fabricagefouten. Deze garantie is afhankelijk van de beoordeling van onze leverancier.
Let op: op outlet- of sale-artikelen geven wij geen garantie. Natuurlijk geldt hier wél de 14 dagen zichttermijn.
In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een sieraad na verloop van tijd toch een gebrek vertoont. In dat geval kun je het sieraad naar ons terugsturen voor reparatie. Als reparatie niet mogelijk is, vervangen we het (indien beschikbaar) door een gelijkwaardig sieraad. Neem bij klachten binnen de garantietermijn contact met ons op. Valt het gebrek onder de garantie? Dan zorgen wij voor een kosteloze reparatie of vervanging.
Geen garantie bij:
We kunnen géén garantie geven op schade of defecten die ontstaan zijn door verkeerd gebruik, normale slijtage of invloeden van buitenaf. Hieronder vallen onder andere:
Verbogen sieraden of gebroken kettingen/armbanden door blijven haken of verkeerd gebruik
Knikken van kettingen of armbanden (zoals bij slang-, box-, cardano- of ropekettingen)
Opengebogen, opengetrokken ringetjes, schakels of andere onderdelen.
Breuk van een verstelbare ring door verkeerd verstellen of veelvuldig buigen
Verlies van (Swarovski) steentjes, edelstenen of bedels
Natuurlijke slijtage of verkleuringen
Vlekken door parfum, schoonmaakmiddelen e.d. (bij zilver meestal eenvoudig te poetsen)
Afgebroken pinnen van oorringen of creolen (uitzondering: verlies door een fabrieksfout zoals het loslaten van een schroefje valt wél onder garantie)
Slijtage van de vergulde laag bij goud op zilveren sieraden
Dof geworden parels door contact met parfum, haarlak of andere producten
Outlet- of sale-artikelen: geen garantie mogelijk
Heb je vragen over de garantie of twijfel je of een probleem onder garantie valt? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag!
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.