Garantie en Klachten
Garantiebeleid – ZilverVoorJou
Bij ZilverVoorJou staan we voor eerlijke prijzen en heldere afspraken. Daarom hanteren wij onderstaand garantiebeleid voor al onze sieraden.
1. Commerciële garantie – 1 maand op fabricagefouten
Wij bieden 1 maand garantie op aantoonbare fabricage- of materiaalfouten.
Binnen deze periode herstellen of vervangen wij het product kosteloos wanneer blijkt dat het defect is veroorzaakt door een fout in het productieproces.
Voorbeelden die binnen deze garantie kunnen vallen:
Een ketting die direct bij normaal dragen breekt door een productiefout
Een sluiting die door een verkeerd vervaardigd onderdeel niet functioneert
2. Wettelijke garantie
Naast onze commerciële garantie geldt in Nederland altijd de wettelijke garantie (non-conformiteit).
Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat je er als consument redelijkerwijs van mag verwachten, rekening houdend met:
de prijs van het sieraad
de kwaliteit en materiaaleigenschappen
het normale, zorgvuldige gebruik
Onze sieraden zijn fijne, betaalbare zilveren sieraden. Hierdoor is de te verwachten levensduur anders dan bij duurdere of zwaardere sieraden.
3. Wat valt niet onder garantie
Schade die ontstaat door gebruik, slijtage of onjuist gebruik valt niet onder garantie, ook niet onder de wettelijke garantie.
Voorbeelden hiervan zijn onder andere:
Breuk door slapen met sieraad
Trek-, knel- of haalschade
Beschadiging door douchen, sporten of chemische producten
Verkleuring door vocht, parfum of huidzuur
Normale slijtage door langdurig dragen
Verbogen sieraden of gebroken kettingen/armbanden door blijven haken of verkeerd gebruik
Knikken van kettingen of armbanden (zoals slang-, box-, cardano- of ropekettingen)
Opengebogen of opengetrokken ringetjes, schakels of andere onderdelen
Breuk van een verstelbare ring door verkeerd of veelvuldig buigen
Verlies van Swarovski-steentjes, edelstenen of bedels
Natuurlijke slijtage of verkleuringen
Vlekken door parfum, schoonmaakmiddelen e.d. (bij zilver meestal eenvoudig te poetsen)
Afgebroken pinnen van oorringen of creolen
(Uitzondering: wanneer sprake is van een aantoonbare fabrieksfout, zoals een loslatend schroefje)Slijtage of vervaging van de vergulde laag bij gold plated sieraden
Dof geworden parels door contact met parfum, haarlak of andere producten
Outlet- of sale-artikelen: geen garantie mogelijk
Deze situaties worden beschouwd als gebruiksschade, niet als fabricagefout.
4. Beoordeling van een klacht
Bij een klacht vragen wij altijd om:
een duidelijke beschrijving van het probleem
duidelijke foto’s van de beschadiging
Op basis hiervan beoordelen wij of het defect onder de garantie valt.
Wanneer sprake is van gebruiksschade, denken wij graag met je mee over een passende oplossing, zoals betaalbare vervanging.
5. Conclusie
Wij staan achter onze producten en bieden een eerlijke garantietermijn die past bij onze prijsklasse en materialen.
Fabricagefouten lossen wij binnen de juiste termijn netjes op. Schade door dagelijks dragen of verkeerd gebruik valt niet onder garantie.
Heb je vragen over de garantie of twijfel je of een probleem onder garantie valt? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag!
Klachtenprocedure
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden aan om klachten eerst aan ons te melden via [email protected].
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur:
https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/
Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten binnen de EU ook mogelijk klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie:
http://ec.europa.eu/odr
Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, kun je deze via dit platform indienen.
